• Категорія запису:Новини

Під час проведення документальної перевірки (планової чи позапланової, виїзної або невиїзної) ДПС має право запитувати у великого платника податків копії документів, які він створює в електронній формі.

Зокрема:

  • документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань);
  • первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансової звітності;
  • інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.

Це передбачено Податковим кодексом України (пункт 85.2 статті 85) та Порядком надання документів великим платником податків в електронній формі (наказ Мінфіну від 07.11.2011 № 1393).

Стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) – це електронний XML-файл стандартизованої структури, який містить дані, експортовані з облікової системи підприємства, зокрема:

  • інформацію про активи, власний капітал та зобов’язання;
  • дані про зміни фінансово-господарського стану за відповідний період;
  • первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність тощо.

Запит ДПС надсилається у довільній формі з зазначенням періоду перевірки та способів подання файлу.

Якщо період перевірки перевищує 1 календарний рік необхідно формувати окремий файл за кожен рік.

Наприклад, якщо перевірці підлягає період з 01.01.2022 по 31.03.2025, має бути сформовано чотири окремі файли за період з:

  • 1.01.01.2022 по 31.12.2022;
  • 2.01.01.2023 по 31.12.2023;
  • 3.01.01.2024 по 31.12.2024;
  • 4.01.01.2025 по 31.03.2025.

Електронні документи (інформацію) великий платник податків зобов’язаний надати з дотриманням вимог законодавства про електронний документообіг не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту органу контролю.